Hashimoto suplementy- jak wybrać?

W suplementacji osób cierpiących na Hashimoto nie może zabraknąć jodu, żelaza i selenu. Te trzy pierwiastki wpływają na niezakłóconą prace tarczycy. Przyczyniają się do poprawnego funkcjonowania gruczołu. Ich brak w organizmie może przyczyniać się do złego samopoczucia, spadku formy i kondycji psychicznej oraz fizycznej, znużenia, zmęczenia, rozdrażnienia i senności. Kobiety bardzo często zauważają suchość i szorstkość skóry oraz nadmierne wypadanie włosów. Niebagatelny wpływ na samopoczucie ma również dieta. To przecież dzięki niej dostarczamy organizmowi wartości odżywczych, minerałów, pierwiastków i witamin. Suplementacja może płynąć z dwóch kierunków, to znaczy, że prócz idealnie zbilansowanej diety można przyjmować kompleks witamin.

Jak stworzyć jadłospis przy niedoczynności tarczycy?

Stworzenie jadłospisu dla osób z chorobą Hashimoto nie jest lada wyzwaniem. Aby idealnie skomponować produkty należy wziąć pod uwag aktualne wyniki TSH i ogólny stan zdrowia pacjenta, upodobania żywieniowe oraz wykluczyć produkty zakazane. A lista produktów zakazanych jest dość długa i dotyczy najbardziej popularnych i lubianych artykułów spożywczych. Warto postawić na pieczywo bezglutenowe oraz napoje bezlaktozowe.

Słodkie mleko, tłuste sery i śmietany ze względu na dużą zawartość tłuszczu i laktozy źle oddziałują na tarczycę. Należy wystrzegać się warzyw krzyżowych, czyli kapustnych, brokułów, kalafiorów, kalarepy i jarmużu. Hashimoto nie lubi cukru, ponieważ ma właściwości zapalne i drażni gruczoł oraz soi i potraw smażonych.

Może Ci się również spodoba

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *